Sunday, April 12, 2009

barbeque di hari minggu

Posted by cik ayu at 4:20 PM
semua org tgh tido sekarang ni.. semua keletihan... hubby letih sebab hidupkan api barbeque (hampir 45min baru berjaya), jannah letih sebab tak tido pagi (biasanya pukul 10.30pg jannah akan tido dulu) dan pak itam plak tak tahu la letih sebab ape.. (memang hobi dia tido pon saya rasa..). saya terlelap gak tadi... ape tak, dr pg bangun jek terus siapkan brg2 nak barbeque tu..
hari ni kami sekeluarga ber'barbeque' di pantai kundur. sebenarnya cuaca tak berapa nak elok hari ni.. mendung.. mcm nak hujan... on the way ke pantai kundur pon ada kawasan yg hujan renyai2.. (tp saya dah mentally prepared.. kalau hujan kat pantai kundur, kena la patah balik, barbeque depan rumah jek la nampak nya..). memang sekarang kalau petang slalu hujan. tp alhamdulillah, ada rezeki kami... lebih kurang pukul 11.30pg sampai pukul 2.30 ptg td.. hujan tak turun...
menu kami ayam dan udang (di'barbeque'), nasi goreng biasa (tingat plak kat kawan saya yg suke order menu ni masa saya blaja kat ppp dulu.. "nasi goreng besa (loghat utara) dgn fresh oren", coleslaw dan black pepper sauce (buat sendiri tau!). hubby kata ayam sedap.. rasa mcm kat pasar malam katanya (hmmm... nak berbangga ke tak ni? pasal pasar mlm pon ada tempat sedap.. ada tempat biasa jek.. hehe).. tp bile hubby kata sedap tu ok la... dan kalau licin, habis semuanya (termasuk la ayam yg bakar first trial, yg hitam legam itu..).. kire ok la tu~~~ hehehe...
so lepas ni kalo kengkawan dtg rumah saya.. boleh le kite barbeque lg di pantai kundur!
lepas makan, hubby bawak jannah mandi laut... saya plak dah start berkemas pasal hujan dah mcm nak turun...


nota kaki: mcm best jek air dlm cawan tu kan!

2 comments on "barbeque di hari minggu"

Fazira Albaijure on April 13, 2009 at 8:24 AM said...

nasik gogheng besa ngn feghesh oghen! hehe..

cik ayu on April 14, 2009 at 10:07 PM said...

sarah: sape yg slalu kena jd jurucakap? hehe...

 

CupcakesChek Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal