Tuesday, March 17, 2009

apa dan mengapa 'cupcakes chek'?

Posted by cik ayu at 9:54 AM
entri yg kedua ni saya buat sebaik saja saya post entri yg pertama di bawah... rasanya lebih menarik kalau saya ceritakan mcm mana saya dpt nama blog ni...
ingat lagi sarah? kawan saya tu la... saya mintak dia namakan blog saya ni...
antara pilihan yg sarah beri..'mycupcakes'... simple and nice...
tp sebolehnya saya nak nama melayu... so kalau nama tu di'separa melayu'kan, dia akan jadi 'cupcakes saya'... hmmm... mcm terlalu stret forward plak...
so saya tukar perkataan 'saya' jd 'chek' (chek = saya, dlm loghat kedah)
kenapa loghat kedah ye? hehe... saya bukan org kedah, saya org johor...
tp sebagai menghargai motivasi cik sarah utk saya mem'blog' selama ini, so saya gunakan loghat kedah... sebab cik sarah org kedah, sungai petani mari... hehehe...

4 comments on "apa dan mengapa 'cupcakes chek'?"

Fazira Albaijure on March 18, 2009 at 3:20 PM said...

huhu.. terharu aku. tahniah2. berjaya gak memblog! hepi blogging! hepi baking! hepi decorating! suke suke suke~ hhuhu...

cik ayu on March 18, 2009 at 6:17 PM said...

hehe..time kasih le buat akunye blog banner tuh... tpkan sarah, dia terkeluar border sket... sila bg tunjuk ajar.. haha

Anonymous said...

tahniah.. saya kawan cik sarah ... jannah tu comey banget..!!

cik ayu on March 20, 2009 at 6:01 PM said...

KecIk: thanks.... nanti saya post gambar jannah yg latest...

 

CupcakesChek Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal