Sunday, May 29, 2011

kisah budak kecik yg tergunting jari...

Posted by cik ayu at 11:32 AM
tgh hari semalam ketika budak ini sdg asyik melakukan hobinya >> main gunting2 kertas, tetiba budak kecik itu menangis.. ditelek2 jarinya sudah berdarah... luka sgt minor.. tp nangis nye, mashaAllah...

mama: kan mama dah kata jgn main gunting... kan dah luka tangan...

ayah: habes la jari jannah... nanti doktor kena potong kat sini... *kenapa ayah slalu begini? suka ugut2 budak kecik?*

budak kecik : mama.... jannah tanak jumpa doktor! tanak kena cucuk!! *bila masa plak kite mention ada nak kena cucuk?*

being jannah, dia takkan berenti nangis selagi jari dia yg luka tak kena bungkus.. so mama pon bungkus la luka itu..

mama: ok, jannah jgn banyak bergerak... nanti luka nya kluar darah banyak.. *ada mcm gaya doktor tak?.. huhu*. ok, amek botol susu ni, baring, tido..

maka terus lah budak kecik itu mengikut kata mama nya.. dan terus zzzzzzz.....

gambar mangsa setelah menerima rawatan

muka jarak dekat... sungguh kasihan... huhu..

jari yg dah dibungkus..



2 comments on "kisah budak kecik yg tergunting jari..."

fazira on May 30, 2011 at 11:48 AM said...

hik hik. ala ala drama swasta pun ada. hehe.. get well soon! ;)

cik ayu on May 30, 2011 at 11:07 PM said...

sape yg drama? aku ke jannah? huhu...

 

CupcakesChek Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal